4 najlepšie autá pre študenta do 3000€ – spoľahlivosť a variabilita

4Honda Civic VII (2001-2005)

Pokiaľ hľadáte veľa spoľahlivosti za málo peňazí, Civic bude pre vás parádnou voľbou - ioty.sk
Pokiaľ hľadáte veľa spoľahlivosti za málo peňazí, Civic bude pre vás parádnou voľbou – ioty.sk

Pokiaľ je pre vás Škoda Octavia moc tuctová a Peugeot 207 moc Francúzsky, môžete zamieriť do úplne iných končín a to konkrétne do japonského populárneho modelu Civic. Toto vozidlo bolo produkované ešte v rokoch 2001 až 2005 a aj dnes ho nájdeme v slušnom počte zastúpené na našich cestách. Dôvod je ten, že ide o Hondu a práve táto automobilka má povesť ako nadštandardne spoľahlivá. Aj preto ju radíme do nášho rebríčka „4 najlepšie autá pre študenta do 3000€“.

Vozidlo má navyše športové gény (aj keď 5-dverový hatchback na to nevyzerá) a tak sa s ním budete vedieť aj vodičsky zabaviť. K dispozícií je dokonca aj verzia Type-R ale tá je žiaľ mimo nášho rozpočtu. Civic má hádam len jednu nevýhodu a to tu, že hoci sa nekazí, keď na to raz príde, môže to byť poriadne drahé. Nie je to ale pravidlom.

Benzínové motory sú perfektné. Diesel je spoľahlivý ale nebude z neho pôžitok

Možno si myslíte, že Honda je len o benzínových motoroch. Nie je to celkom pravda. Sami sme zažili éru motorov 2.2 i-CTDi, ktoré boli mimoriadne spoľahlivé a dosahovali státisícové nájazdy bez väčších problémov. Navyše ponúkali slušný výkon a kultivovanosť. To však nie je prípad tohto Civicu.

Honda Civic VII sa robila aj ako Type-R. Verzia s výkonom 147kw je však mimo nášho rozpočtu rebríčka "4 najlepšie autá pre študenta do 3000€" - ioty.sk
Honda Civic VII sa robila aj ako Type-R. Verzia s výkonom 147kw je však mimo nášho rozpočtu rebríčka „4 najlepšie autá pre študenta do 3000€“ – ioty.sk

Nafta

Do tohto modelu sa ešte veľká 2.2 nerobila ale nájdeme tu o čosi menší a slabší motor 1.7 CTDi s výkonom 81kw. Preplňovaný štvorvalec prišiel so šestnásť ventilovým rozvodom DOHC a vstrekovaním Comonn-rail. Motor vôbec nie je zlý, hoci mal v prvých modeloch problémy s turbom, dosahuje dobré výsledky v spoľahlivosti a nízku spotrebu paliva, čo je veľký bonus. Medzi jeho nevýhody patrí ale menšie otáčkové spektrum, hlučnosť a horšia kultivovanosť. Ak toto dokážete prekúsnuť a pozeráte sa na to čisto ekonomicky, asi to vidíte ako jasnú voľbu, ale pozor! Servis je veľmi drahý. Ak chcete Hondu, chcete hlavne benzín!

Benzín

Tu je veru Honda ako doma. Motory začínali objemom 1.4 (55kw) a končili motorom 2.0 (147kw). Základný objem priniesol výkon – 55kw a 66kw. Väčší motor 1.6 výkon 81kw. Motor s objemom 1.7 zase 85kw, 88kw a 92kw. Bola tu aj 1.8-mička s výkonom 103kw. Vrchol ponuky uzatváral 2.0 vo verzií Sport a Type-R. Výkon agregátov bol 118kw a 147kw. Na rovinu povieme, že na svižnú jazdu po meste s príjemnou spotrebou stačí už silnejšia verzia základnej 1.4 s výkonom 66kw.

Možno sa to nezdá, no za spomínaný rozpočet už môžeme mať aj verziu po facelifte, ktorá urobila po vizuálnej stránke naozaj veľa. Auto vyzerá modernejšie a určite sa zaň hanbiť nemusíte ani dnes - ioty.sk
Možno sa to nezdá, no za spomínaný rozpočet už môžeme mať aj verziu po facelifte, ktorá urobila po vizuálnej stránke naozaj veľa. Auto vyzerá modernejšie a určite sa zaň hanbiť nemusíte ani dnes – ioty.sk

Ak ale chcete jazdu užívať a zároveň sa chcete zmestiť do rozpočtu, najlepšiu voľbou bude 1.6 16V VTEC 81kw. Motor je príjemný, tichý, kultivovaný a má dobrú spotrebu paliva. Pokiaľ to budete chcieť, veľmi rád sa vytočí do červeného otáčkového spektra a vy si tak budete užívať jazdu akú si môžete užívať jedine s Hondou. Taktiež je veľmi spoľahlivý a pri správnej údržbe vydrží roky.

Výbava a technológie

Popravde Civic v tomto smere nikdy neexceloval. Nechcel sa hrať na niečo čím nie je a taktiež neponúkal najširšiu škálu výbav. Veď je to Japonec. Nájdete v ňom len to, čo naozaj potrebujete, žiaden luxus. Vrámci bezpečnosti získate štandardne systém ABS. Vozidlo získalo v testoch Euro NCAP 4/5 hviezdičiek.

Auto malo možno trošku zvláštne stavaný interiér, no za to ponúkal veľmi stručne rozložené prístroje (najmä verzia po facelifte). Za nami vybratý rozpočet získate vozidlo s automatickou klimatizáciou, sériovým rádiom, všetkými štyrmi elektrickými oknami a tiež tempomatom.

Novšie verzie mali aj slušný sériový audio-systém (Žiadne Bose, Harman ani JBL ale nečakajte). Zaujímavá je možno technická konštrukcia celého interiéru, nakoľko nie je vôbec štandardná. Napríklad taká prevodovka sa nachádzala priamo na stredovej konzole (tak ako v novších modeloch CR-V). Toto miesto je ideálne vďaka tomu, že medzi sedadlom vodiča a spolujazdca vznika doposiaľ neobjavený priestor, ktorý sa dá veľmi dobre využiť. Hoci sa vám bude toto riešenie zdať zo začiatku dosť zvláštne, počkajte… Hneď vám to padne do ruky!

Verzia po facelifte má asi najzvláštnejší interiér spomedzi všetkých áut v rebríčku "4 najlepšie autá pre študenta do 3000€" - ioty.sk
Verzia po facelifte má asi najzvláštnejší interiér spomedzi všetkých áut v rebríčku „4 najlepšie autá pre študenta do 3000€“ – ioty.sk

Alternatíva

Ako alternatívu k Civicu vyberáme opäť modely z portfólia značky. Pokiaľ si priplatíte ešte 1000€, získate už ufo, čo je ôsma generácia tohto legendárneho Japonského vozidla. Okrem lepšej výbavy a naozaj zaujímavého dizajnu získate aj slušné motory (hlavne sa za tie peniaze dostanete k mimoriadne spoľahlivému a veľmi dobre vyladenému motoru 2.2 i-CTDi 103kw).

Ďalej sa tu objavuje Honda Jazz, jedno z najspoľahlivejších áut svojho segmentu. Je to malé-veľké auto do mesta. Motor vás síce nevystrelí „na Mars“ avšak v meste bude ako doma. Dobrá spotreba a perfektná spoľahlivosť sú obrovským plusom. Aj preto si tieto vozidlá tak dobre držia svoju cenu. Posledným tipom sú ešte staršie Hondy ako CR-V či HR-V prvej generácie. Tie sú taktiež veľmi spoľahlivé. Majú však už zastaralý dizajn a hlavne často trpia hrdzou čo je choroba starých Japonských áut. Nie je to ale pravidlom! Akákoľvek Honda, ktorá nehnije a zmestí sa do nášho rozpočtu by mala byť právoplatne v rebríčku „4 najlepšie autá pre študenta do 3000€“!

Takáto malá Honda Jazz môže prekvapiť svojou spoľahlivosťou a praktickosťou - ioty.sk
Takáto malá Honda Jazz môže prekvapiť svojou spoľahlivosťou a praktickosťou – ioty.sk

Comments are closed.