Rumunská Dacia je automobilka, ktorá sa vo svojej novodobej histórií snažila vždy útočiť najmä po cene. V dnešnej dobe patrí s cenovkou na úrovni 6 790€ model Sandero medzi vôbec najlacnejšie vozidlá na trhu. Jeho nástupca zdražie. Tak isto ale priberie aj na rozmeroch. Nová Dacia Sandero môže byť ozaj „šupa“.
Nová Dacia Sandero bude väčšia a drahšia
Ako sme už v úvode naškrtli, nová Dacia Sandero nepriberie iba na cene ale aj na centimetroch. Súčasná generácia vychádza z koncernového brata, Renaultu Clio, čomu zodpovedajú aj rozmery. Tak isto z tohto vozidla vychádza aj Logan (ktorý je vlastne rovnakým autom, iba ide o sedan). Dacia nikdy nemala v pláne meniť rozmery ani cenovku vozidiel.
Vždy si chcela zachovať ľudovú cenovku. Zdá sa ale, že v tomto prípade trend súčasnej doby nepustí a aj v Rumunsku musia prispôsobiť vývoj. Tomu bude ale zodpovedať aj cena.
Robustnosť by sa mohla priblížiť Meganu.
Tým pádom môže automobilka teoreticky útočiť na vozidlá, ako Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Kia Ceed či Hyundai i30. A to sme už triedu vyššie. Samozrejme na interiéri a v komforte jazdy bude vždy cítiť poriadny rozdiel. Rovnako ako aj pri možnostiach výberov motorizácie. Na druhú stranu ale na rozdiel od súčasnej generácie Sandera by mal jeho nástupca priniesť už iba výhradne štvorvalcové motory (dnes má automobilka v ponuke aj trojvalec). Výkonnostne sa v prípade benzínu nezmenia. Tu by sme mali byť stále na úrovni 55kw (75k) a 66kw (90k). Nie je to najviac avšak bežnému mestskému autu za ľudovú cenu to určite stačí. Kto sa chce pretekať nekúpi si Daciu. Alebo áno?
Do ponuky sa môže dostať aj naftová verzia s výkonom slušných (85kw) 115k. Netvrdíme, že to bude extra rýchle auto, no na Daciu veľmi slušný výkon, s ktorým určite človek urobí aj bezpečný predbiehací manéver.
Dôležité je tiež podotknúť, že na tomto motore pracovala automobilka Renault spolu s Mercedesom a Nissanom. V Dacií teda budeme môcť nájsť to isté, čo v prémiovej automobilke. Nezabúdajme ani na to, že zväčšením rozmerov bude vozidlo ešte použiteľnejšie aj ako „firemné manažérske auto“. Ak niekto bude jazdiť diaľnice, táto nafta by mohla byť ideálnou voľbou.
Cena bude o 18% vyššia
Ako je už v úvode napísane, cena súčasnej generácie je extrémne nízko a auto spadá do kategórie vôbec toho najlacnejšieho, čo si môžete kúpiť. Je to okolo 6790€ v úplne základnej výbave. Rozlúčiť sa môžete s elektrickými oknami, klimatizáciou či dokonca rádiom, ktoré sú už v dnešnej dobe štandardom.
Dokonca za tieto peniaze dostanete iba „lacnú“ bielu farbu ale čo je ešte horšie, v nej aj všetky plasty od nárazníkov po kľučky dverí bez nej. Je to taká „socka“ na stavbu alebo pre dôchodcu, ktorý doteraz okupoval staršiu Škodu 120L. Niekomu to možno stačí, no v dnešnej dobe si už pýtame viac. Dacia to veľmi dobre vie a preto ponúka aj bohatú paletu doplnkov. Sandero si môžte nakonfigurovať aj za 11 000€. V cene, kde konkurencia pomaly začína už dostanete silnejší 90k benzínový motor, navigáciu s cúvacou kamerou a parkovacími senzormi, tempomat, klimatizáciu, všetky 4 elektrické okná, kolesá z ľahkých zliatin atď…Pokiaľ ale nechcete preháňať, slušne vybavené auto so slabším 75k motorom začína na úrovni okolo 8000€. Máte v ňom všetko čo potrebujete.
Novinka má byť až o 18% vyššia, teda bude začínať zhruba na 8000€. Je ale dosť pravdepodobné, že za tieto peniaze opäť dostanete tú najnižšiu výbavu s nalakovanými plastovými nárazníkmi, ktorú bežne vydávame maximálne niekde na stavbách. Na druhú stranu je to cenový rozdiel len približne 1300€. Za tento peniaz dostanete o triedu väčšie auto a tu sa už dá rozmýšľať aj ináč. Je to celkom iný uhol pohľadu. Pekný príklad je obyčajná predstava, že na miesto Pola dostanete Golf.
Auto bude mať aj príťažlivý dizajn
Nová Dacia Sandero môže byť aj veľmi pekná. Povedzme si na rovinu, že počiatky novodobej Dacie neboli po tejto stránke nič moc. Automobilke skrátka chvíľu trvalo, kým dokázala ponúknuť pekné autá. Tie prichádzajú až v poslednej dobe a aj napriek ich evidentne nízkej cene vyzerajú viac ako k svetu. Ľudové ale neurazia. Novinka by mala trend len a len potvrdiť a ešte trochu pridať. Z auta by ste skrátka nemali cítiť, že bolo lacné. Dizajn má pôsobiť mohutne a zároveň elegantne. Interiér bude samozrejme trocha strohý, ako vždy. Reálne si ale predstavujeme niečo na spôsob nového Dustera a ten je veru celkom slušný aj keď ide o veľmi lacné auto.
Samozrejme odhadovať to ako bude auto vo finále vyzerať je celkom nereálne. Na základe únikov informáií ale istí dizajnéri urobili niekoľko vizualizácií a pokiaľ sa výsledok aspoň trocha priblíži tomu, čo môžeme vidieť na obrázkoch v tomto článku, za nás budeme veľmi spokojný.
Comments are closed.