4 najlepšie autá pre študenta do 3000€ – spoľahlivosť a variabilita

3Peugeot 207 (2006-2015)

Image result for peugeot 207
Ak hľadáte niečo kompaktnejšie do mesta, máme pre vás zaujímavú voľbu, Peugeot 207 – ioty.sk

Pôvodne sme chceli za ďalšie auto označiť legendárny Peugeot 206, ktorý sa produkoval od roku 1998 do roku 2012 (v Argentíne sa vyrába dodnes). Uvedomili sme si však, že do cenovej kategórie spadá aj jeho mladší braček a to model 207, ktorý prišiel ešte v roku 2006. Svieži Francúzsky dizajn a príjemné dielenské spracovanie kombinuje so slušnou paletou kvalitných motorov, lacných náhradných dielov a taktiež servisných úkonov.

Veľkou výhodou tohto vozidla je aj fakt, že ho zoženiete vo verzií hatchback, SW (kombi), 3-dverový hatchback a napokon aj CC (kabriolet). Do našej cenovej kategórie ale spadajú predovšetkým prvé dve menované prevedenia.

Bohatá ponuka motorov, neoplatia sa len diesle

Ešte pred tým, ako budete vyberať 207-mičku, treba si dobre zvážiť, či naozaj potrebujete diesel alebo si vystačíte s benzínom. Hoci bude mať prvá alternatíva nižšiu spotrebu, rátajte s o čosi vyššími prevádzkovými nákladmi. Tieto autíčka mohli byť firemné a nikdy neviete, kto na nich pred vami jazdil. Benzínové verzie sú odolnejšie s tým, že si popýtajú o čosi viac benzínu. Nie je to ale katastrofálne a hoci je 207 pomerne ťažké auto, silnejšie verzie si s váhou hravo poradia. Navyše ak budete jazdiť hlavne mesto a nie „okresky“ či diaľnice, aj tu je pre vás lepší benzínový motor.

Verzia SW (kombi) bola veľmi kompaktná, trpí však dizajnom, korý nie je každému po chuti - ioty.sk
Verzia SW (kombi) bola veľmi kompaktná, trpí však dizajnom, korý nie je každému po chuti aj preto si horšie drží cenu na trhu s jazdenými vozidlami- ioty.sk

Nafta

Naftové agregáty mali objem 1.4 a 1.6 litra. Oba niesli označenie HDI. Najslabšia verzia mala výkon len 50kw najsilnejšia 82kw. Parametre neohúria ale nie je to športový voz. Išlo tu hlavne o nízku spotrebu a pohodlnú jazdu. Už základný 1.4 litrový naftový motor s výkonom 50kw sa vyznačuje parádnou spoľahlivosťou. Hoci s ním moc predbiehať nebudete, rovnako tak budete aj menej navštevovať servis a to je veľká výhoda. Silnejšie 1.6 HDi už mali výkon 66kw, 68kw, 80kw, 82kw. Vyberáme verzie 68kw a 82kw. Oba motory dávajú relatívne male 207-mičke slušnú dynamiku a hlavne solídnu spoľahlivosť. Daň sa však platí pri skoršej výmene oleje a preplachu. Rovnako tak treba dodržiavať častejšie servisné intervaly.

Benzín

Benzínové verzie boli dostupné taktiež len s objemom buď 1.4 alebo 1.6 litra. Základ začína na 53kw a vrcholová „športová verzia“ končí na 128kw. Na tu ale v rebríčku „4 najlepšie autá pre študenta do 3000€“ rovno zabudnite. Výkon motorov 1.4 – 53kw, 55kw, 65kw, 70kw. Výkon motorov 1.6 – 80kw, 88kw, 110kw, 115kw 128kw. Ak ste sa rozhodli práve pre benzín odporúčame predovšetkým motor 1.4 8V s výkonom 55kw s dobrou spoľahlivosťou, povesťou a mechanickou robustnosťou. Výkonu síce nazviš nemá ale do mesta to stačí.

Verzia GTI je mimo nášho 3000€ rozpočtu - ioty.sk
Verzia GTI je mimo nášho 3000€ rozpočtu – ioty.sk

Pri objeme 1.4 ešte ostaneme. Konkrétne pri motore VTi s výkonom 70kw. Je to asi to najlepšie čo si môžete zobrať. Slušný výkon autíčko rozhýbe a nebojí sa ísť ani do vyšších otáčok kde poteší príjemná zvuková kulisa. Rovnako tak je známy pre svoju dobrú spoľahlivosť a príjemnú spotrebu. Motory 1.6 THP sú v kombinácií s malým autom dokonalé. Ich spoľahlivosť však nikdy nepatrila práve k príkladným. Ak môžete, vyhnite sa im.

Výbava a technológie na palube

Začali by sme určite samotnou bezpečnosťou, pretože to je to najdôležitejšie, čo vám auto z pohľadu technológií môže ponúknuť. Samozrejmosťou sú asistenčné systémy ako ABS a ESP. Peugeot 207 získal v testoch Euro NCAP dokonca 5/5 hviezdičiek. To je príkladná bezpečnosť!

Ak sa pýtate, čo za svoje peniaze dostanete vo vnútri, opäť to nebude žiadne terno. Vaše vozidlo bude mať manuálnu klimatizáciu, 2x elektrické okná, rádio, palubný počítač, halogénové svetlomety a možno tempomat (musíte mať šťastie). Verzie SW sú ale o čosi lacnejšie ako hatchbacky a ponúkajú aj lepšiu výbavu. Ľahko sa tak môže stať, že natrafíte na vozidlo s obrovskou panoramatickou strechou, dvoj-zónovou automatickou klimatizáciou či dokonca navigačným systémom. Plné výbavy mali dokonca aj koženkové sedadlá. Xenónové svetlomety tu budete hľadať len veľmi ťažko, musíte sa uspokojiť s klasickými halogénovými. Na druhú stranu tu však máte už v základnej výbave všetko to čo potrebujete a verte nám alebo nie, v danej cenovej kategórii sa nebavíme o základnej výbave.

V rebríčku "4 najlepšie autá pre študenta do 3000€" takúto výbavu nehľadajte. Uspokojte sa skôr s klimatizáciou, rádiom a elektrickými prednými oknami - ioty.sk
V rebríčku „4 najlepšie autá pre študenta do 3000€“ takúto výbavu nehľadajte. Uspokojte sa skôr s klimatizáciou, rádiom a elektrickými prednými oknami – ioty.sk

Alternatíva

Tento krát nepôjdeme do iných značiek a ani do koncernových podznačiek. Asi najlepšou alternatívou k Peugeotu 207 je jeho predchodca model 206. Najstaršie kúsky z prelomu milénia nájdete doslova za pár stoviek. Ich nevýhoda je síce horšia spoľahlivosť (vzhľadom na počet majiteľov, zanedbanú údržbu a vysoký kilometrový nájazd) a hnevajúca elektronika. Výhoda je ale naopak to, že keď sa vám jeden pokazí, za 700€ kúpite druhy a jazdíte veselo ďalej. Ak to chcete ale brať vážne, odporúčame vám verziu, ktorá prišla na prelome rokov 2009-2010 a nesie označenie 206+ (niekedy aj 206 Plus).

Nesie o čosi mladšie krivky, modernejšiu techniku no vo svojej podstate ide stále o ten legendárny Peugeot 206, ktorý prišiel na trh ešte v roku 1998. Výhodou je tiež mladší interiér, ktorý ale stále vychádza z originálu. Auto kúpite do spomínanej hranice 3000€ pričom stále nebude mať ani 10 rokov! Výborné motory 1.4HDi (50kw) a 1.4i (55kw) zabezpečia slušnú dynamiku, dobrú spotrebu a taktiež spoľahlivosť. Najslabšej verzií 1.1 (44kw) sa radšej vyhnite, hoci je 206-tka ľahké auto, predsa len potrebuje výkon.

Môže vás zaujímať  Elon Musk: Tesla za 25 tisíc nikdy nepríde. Bolo by to zbytočné
Peugeot 206+ je slušná alternatíva. Najstaršie modely navyše dnes nemajú ani 10 rokov - ioty.sk
Peugeot 206+ je slušná alternatíva. Najstaršie modely navyše dnes nemajú ani 10 rokov – ioty.sk

Comments are closed.