Apple opäť prestrelilo cenu. Tento krát však nie so svojim zariadením, za ktoré sme už naučení míňať rádovo o stovky eur viac ako za konkurenciu. Ukazuje nám, ako dobre a lukratívne sa dá predávať príslušenstvo. Produkt, ktorý sa dá kúpiť aj za cenu do 10€ (aj to už je poriadna pálka) predáva niekoľko násobne drahšie.
Apple opäť prestrelilo cenu za transparentný kryt
Koľko sme ochotní zaplatiť za obyčajný silikónový transparentný kryt? Poväčšine si ho objednáme niekde z Číny za sumu do 3€. Nevýhodou takéhoto nákupu je ale dlhá čakacia doba. Ideme teda do obchodu a zaplatíme sumu do 10€. Kryty majú ale nevýhodu, žltnú. My chceme vyššiu kvalitu a tak siahneme po značke Spigen, ktorá garantuje UV stálosť. Cena transparentného obalu je okolo 15€. Tu sa už ale bavíme o „Mercedese“ medzi obalmi. Cenou aj kvalitou.
Cena do 15€ je už asi pri krytoch rozhodujúca. Viacej sa za kúsok ochranného plastu alebo silikónu platí naozaj ťažko. To vedia aj v Apple. Napriek tomu im nerobí problém ukázať, že nič s ich logom (aj keď tu vlastne žiadne nie je) nebude zadarmo. Nedávno predstavený iPhone XR (lacnejšia varianta iPhonu XS a iPhonu XS Max) ponúka niekoľko pastelových farieb (podobne ako v minulosti iPhone 5C). Tento produkt je lacnejší a ponúka o čosi horšie parametre. Jeho jednoduchý a hravý dizajn ale v Apple nechceli kaziť žiadnym obalom. Rozhodli sa teda, že ponúknu transparentný silionový kryt. A cena? 39,99€.
Minimálne toľko teda uvádzajú rôzne stránky na internete. To už je naozaj dosť. Reálne by ste za tieto peniaze mali aj viac ako 10 klasických krytov z Číny!
Predaj
Nový lacnejší iPhone bude dostupný už od 19. októbra v predobjednávkach. Pokiaľ si k nemu budete chcieť priplatiť tento šialene drahý, silikónový kryt, musíte si počkať až do 26. októbra. To je v podstate celý týždeň na to aby ste tak neurobili a siahli po lacnejšej ale minimálne rovnako kvalitnej alternatíve. Nechceme plakať nad vysokou cenou. Ku Apple to jednoducho patrí. Povedzme si ale na rovinu, že všetko má svoje limity. Stačilo by aby o 50% klesla cena a po tomto obale by zaručene siahlo viacej ako 50% zákazníkov. Toto je ale cenová politika firmy s Cupertina, ktorá si chce držať určitý štandard. Otázne ale ostáva, či jej to stojí za to.