Mercedes odhaľuje po prvý krát svoje elektrické SUV. Model určený pre rok 2020 nesie názov Mercedes-Benz EQC 400, používa pohon všetkých štyroch kolies 4MATIC a elektromotor s výkonom 402 koní. Automobilka prezradil aj dojazd, ktorý by mal stačiť na prejdenie vzdialenosti až 200 míľ (cca. 320km). 

Mercedes-Benz EQC je podobný ako GLC

Novinka vyzerá na prvých záberoch úžasne. Pokiaľ niekto pozná všetkým modely z rodiny automobilky, určite v ňom nebude mať problém rozpoznať model GLC, ktorý je v ponuke už niekoľko rokov. Mercedes-Benz EQC 400 však neskrýva identitu elektromobilu aj keď vôbec nevyzerá futuristicky.

Mercedes-Benz EQC - Elektrika, 402 koní a 4Matic - ioty.sk
Dizajn dáva najavo na prvý pohľad, že ide o elektromobil. Mercedes-Benz EQC je ale aj predobraz faceliftu modelu GLC – ioty.sk
Mercedes-Benz EQC - Elektrika, 402 koní a 4Matic - ioty.sk
Mercedes-Benz EQC má elegantné zadné partie tak ako koncept EQ – ioty.sk
Mercedes-Benz EQC - Elektrika, 402 koní a 4Matic - ioty.sk
Mercedes-Benz EQC bude dostupný zrejme aj s AMG paketom. Predstavený bol aj takýto športovejší kabát – ioty.sk

Mnohé prvky ako napríklad predné a zadné svetla si požičal z konceptu Generation EQ (ktorý nás mal pripraviť na dobu SUV elektromobilov). Jedným zo zaujímavých prvkov je aj LED lišta, ktorá sa nachádza na samom vrchu masky chladiča. Pripája sa ku klasickému dennému svieteniu a vytvára medzi svetlami spojenie. Odkazy na elektriku nájdeme aj v iných častiach dizajnu. Je tu množstvo modrých prvkov, ktoré naznačujú, že tu nejde o žiaden benzín alebo diesel.

Mercedes-Benz EQC určený pre rok 2020 nenaznačuje len príchod nového elektrického automobilu. Naznačuje aj príchod výrazného faceliftu modelu GLC, ktorý by sme teoreticky mohli očakávať práve niekedy v roku 2020 (na trhu je od roku 2016).

Image result for mercedes eqc
Samozrejme, že nechýbajú ani najluxusnejšie materiály – ioty.sk

Nechajme sa prekvapiť. Interiér silno pripomína nové A-čko s rozložením displejov. Logické je, že sa týmto smerom bude uberať aj celá rada modelov C a GLC. Pozeráme sa teda aj na interiér následujúcej generácie C-čka (to je tu od roku 2014 a len nedávno prešlo faceliftom).

Pohon a technické údaje

O tom, že Mercedes-Benz EQC je konkurencie schopný napríklad aj takému priekopníkovi v obore Tesle nemusíme určite pochybovať. Motory sú umiestnené na každej náprave a zabezpečujú takzvaný asynchrónny pohon všetkých kolies. Na vozidle ich nájdeme dokopy 2. Kombinovaný výkon je až 402 koní a krútiaci moment 762 Nm!

Motory nie sú naprogramované úplne rovnako. Zadná časť má priniesť vozidlu športový charakter, zatiaľ čo predná časť zas napomáha aktívnej štvorkolke. Pomer výkonu medzi nápravami zatiaľ nie je známy.

Mercedes-Benz EQC - Elektrika, 402 koní a 4Matic - ioty.sk
Dizajnový prvok, ktorý spája predné svetlomety vďaka elegantnej LED linke – ioty.sk
Mercedes-Benz EQC - Elektrika, 402 koní a 4Matic - ioty.sk
Svetlá sa spájajú aj vzadu – ioty.sk

Dobrý je aj údaj o zrýchlení aj keď spomedzi konkurencie stále trošku zaostáva. Mercedes-Benz EQC 400 zrýchli z 0-100km/h len za 5,1 sekundy. Maximálnu rýchlosť vývojári obmedzili na 180km/h. Oproti benzínovým či nafotvým verziám ide síce o silný podpriemer ale na rovinu pri elektromobile viac ani nechcete ísť. Vysoký odber elektrickej energie vás rýchlo presvedčí aby ste spomalili a nastavili „eco mód“.

Napájanie zabezpečuje lítium-iónová batéria s kapacitou 80 kilowatthodín. Nachádza sa v podlahe a vďaka nej prejdete pomerne slušných 200 míľ čo je v prepočte zhruba 320 kilometrov. Tento dojazd by mal byť dokonca reálny, nemalo by ísť o marketingové divadielko aj keď, veď to všetci poznáme… Myslíme si však, že aj keby bolo 280-300km nebolo by to vôbec také zlé a auto by sa dalo používať tak ako každé iné. Na druhú stranu má ale nový Mercedes-Benz EQC silnú konkurenciu. Taký Jaguár I-Pace dokáže prejsť až 240 míľ (skoro 390km) a Tesla Model X 75D 238 míľ (cca 380km).

Nabijete ho skutočne rýchlo, má inteligentnú navigáciu

Vozidlo bude dodávané so zabudovanou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. Tá umožní pripojenie na viaceré nabíjacie zdroje. Automobilka nám žiaľ neuviedla, koľko bude trvať nabitie do plna, nakoľko podľa nej tento údaj závisí čisto od zariadenia a dostupnej infraštruktúry pre jednotlivé krajiny. Špekulácie zo zákulisia ale prezrádzajú, že Mercedes-Benz EQC by malo byť možné nabiť z 10% na 80% len za 40 minút. To je možno čas, ktorý strávite počas cesty niekde v nákupnom centre, kde si vozidlo nabijete v garáži. Super!

Mercedes-Benz EQC - Elektrika, 402 koní a 4Matic - ioty.sk
Prístrojový panel a centrálny displej prevzal Mercedes-Benz EQC z menšieho A-čka – ioty.sk

Vozidlo tiež ponúka špeciálny navigačný systém, ktorý bol vyvinutý práve pre elektromobily. Počas zadávania trasy zohľadňuje aj parametre ako dostupné nabíjacie stanice či najefektívnejšia trasa k vášmu cieľu. Taktiež sleduje informácie o cestnej premávke. Navigácia bude zabudovaná v novom infotaimente dotykového displeja MBUX, ktorý sme mohli prvý krát vidieť vo vyššie spomenutom modeli A. Skladá sa z dvoch rozmerných, 10,25″ obrazoviek, ktoré tvoria panel prístrojov a centrálny displej. Taktiež podporuje hlasový povel „Hey Mercedes“ (niečo ako Hey Siri od Apple).

Ceny ešte oznámené neboli, Mercedes-Benz EQC 400 si dáva na čas. Ide o modelový rok 2020. Vtedy by sme sa ich mali po prvý krát dozvedieť. Predaje by mali začať v rovnakom období v Európe aj Amerike.