Marketingové oddelenia mnohých automobiliek vymýšľajú naozaj mnohé spôsoby, pomocou ktorých sa snažia upozorniť na svoje produkty. BMW samozrejme nie je výnimka a pri svojej rade M tento krát zvolila netradičný spôsob. Praskanie balónov? Áno. BMW M2 Competition má rekord, za jednu minútu dokázalo pomocou špeciálneho lasera prasknúť až 79 balónov. 

BMW M2 Competition má rekord

Pokiaľ patríte medzi fanúšikov značky BMW určite poznáte aj jeden z najlepších športových modelov od tejto automobilky. Jedná sa o model M2, ktorý vychádza z najmenšej „jednotky“. Pod kapotou nájdeme radový 6-valec s výkonom (272kW) 370k. Z 0-100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy a krútiaci moment ponúka až 465 N.m v rozmedzí od 1400 – 5560 otáčkach za minútu. Pridajme k tomu nízku váhu (1520 kg) a perfektné jazdné vlastnosti a máme z toho vlastne taký „dream car“ s pohonom zadnej nápravy.

Už v tejto verzií je M2-jka brutálny stroj. To ale evidentne nestačilo a kompetentní sa rozhodli pridať. Pod prednú kapotu sa teda dostal motor s kódovým označením N55, ktorý je takmer identický s tým z modelov M3/M4. Jeho výkon sa posunul na (302kW) 410k. Z nuly na sto to táto verzia zvládne o stotinku rýchlejšie (4,2 sekundy), krútiaci moment narástol na 565 N.m, no a ručička tachometra sa zastaví až na rýchlosti 280 km/h, čo je zase o čosi viac ako pri klasickej M2 (250 km/h).

Marketingové oddelenie BMW sa rozhodlo propagovať vozidlo pomerne netradičným spôsobom, čo je možno aj na jednej strane dobré. Existuje rekord, v ktorom sa podarilo človeku za 60 sekúnd prasknúť 63 balónov. Čo však dokáže auto? Pomocou špeciálneho lasera dokázalo Competition prasknúť za 60 sekúnd až 79 balónov čím navyše na „trati“ vytvorilo logo divízie „M“. Nechýbali samozrejme šmyky a perfektné svetelné efekty, čím chcela automobilka upozorniť aj na celkom nové LED svetlá, ktoré k tomuto vozidlu dostane každý zákazník už v základnej výbave.

Rozpoznáte ho aj zvonku aj zvnútra

Fantastická reklama samozrejme neupozorňuje len na nové svetlá a perfektnú obratnosť vozidla. Upozorňuje aj na mierne pozmenené krivky, ktoré si určite všimnete už na prvý pohľad. BMW M2 Competition má v tomto prípade o čosi mladší vzhľad čo sa prejavilo napríklad na prednom nárazníku či ľadvinkách. Tie sa opticky rozšírili a pôsobia agresívnejšie. Zmenili sa taktiež spätné zrkadlá, ktoré dostali aerodynamickejší tvar približujúci sa väčším modelom z divízie M (M4/M5). Celé vozidlo má o niečo nižšiu svetlú výšku. Zo zadu sú koncovky výfukov umiestnené v mierne odlišnom difuzore.

BMW 2 Competition dá o sebe vedieť už na prvý pohľad, BMW M2 Competition má rekord - ioty.sk
BMW 2 Competition dá o sebe vedieť už na prvý pohľad – ioty.sk
Zmeny sa nezaprú ani vzadu. Auto je viditeľne nižšie a má iný zadný difúzor, BMW M2 Competition má rekord- ioty.sk
Zmeny sa nezaprú ani vzadu. Auto je viditeľne nižšie a má iný zadný difúzor, – ioty.sk

Vo vnútri sa potom brutálna verzia bude dať rozoznať napríklad na koženom M volante, na ktorom sa nachádzajú tlačidla M1/M2. Mierne odlišné sú aj budíky umiestnené v novom paneli. Hlavným bodom bude ale červené štartovacie tlačidlo, ktoré už na pohľad naznačuje, že nejde o obyčajnú hračku ale stroj, ktorý patrí do rúk len skúsenejším vodičom. Ďalej tu máme nové karbónové obloženie a tak isto po prvý krát Drivelogic pre automatickú prevodovku

Čo sa teda týka balónikov, BMW M2 Competition má rekord. Je ale dosť možné, že to marketingové oddelenie neuspokojí a vymyšlí ešte niečo kreatívne, pomocou čoho s pokúsi osloviť svoju cieľovú skupinu zákazníkov.

Porovnanie interiéru, BMW M2 Competition má rekord - ioty.sk
Porovnanie interiéru – ioty.sk

zdroje: BMW

 

 

Comments are closed.