4Sledujte zákazníkov/sledovateľov a pracujte s nimi
Môže to byť hmotný produkt, môže to byť služba, môže to byť blog či dokonca vlog. V podstate to je jedno. Vždy treba sledovať svojich zákazníkov. V prvom rade si všímajte to čo najviac nakupujú či čítajú. V druhom rade potom sledujte, ako sú s vašimi produktmi či službami spokojní.
Čo nakupujú a čo sledujú
Ak sa začnú robiť prvé nákupy na vašom e-shope prípadne ľudia začnú čítať prvé články na vašom webe, tak ste na dobrej ceste. Môžete si povedať, že ak to nie je jeden zákazník za týždeň ale trebárs piati či šiesti, urobili ste všetko preto aby ste o sebe rozšírili povedomie. V tomto bode už začínate predávať (niečo veľmi podobné zažívajú ľudia s magazínmi či blogmi, ktorí síce nepredávajú produkty ale sú závislí na počte klikov na ich články). Pozerajte sa ale na to, čo najradšej nakupujú a ako sú so samotným nákupom títo ľudia spokojní.
Ak môžte, obohacujte sortiment takýchto produktov, prinášajte alternatívy a začnite vo veľkom naskladňovať aby zákazník nemusel čakať dlhšie ako je nutné. Ľudia neradi čakajú a to sa odvíja aj od toho, či budete v budúcnosti mať od danej osoby ešte nejaký nákup alebo sa na vašu stránku nikdy nevráti a všetkých vo svojom okolí od nej odhovorí.
Nezabudnite robiť akcie, prípadne súťaže
Jednoducho pracujte s ľuďmi, najlepšie na sociálnych sieťach. Ak sa vám nedarí byť populárny, skúste im dať produkt lacnejšie prípadne niektorým vývoleným úplne zadarmo. Pokiaľ nepredávate niečo v hodnote tisícov eur, určite vás to bolieť nebude. Navyše pomocou súťaží dokážete získať ďalších zákazníkov na váš obchod, ktorí si možno kúpia nejakú vec aj inokedy. Ak ide o jedinečný produkt, máte výhodu v tom, že ľudia radi rozprávajú, radi sa chvália.
Veľa z vašich zákazníkov povie aj doma, priateľom či v práci. Pokiaľ sú s niečim spokojní, prečo by to kritizovali a neodporúčali? Navyše ako chcete zarobiť peniaze na internete, pokiaľ do toho nič nedáte? Investícia je aj v tomto prípade veľkým prínosom. Akcia či súťaž zaberú v podstate vždy. Nezabúdajte ale na bod pred tým. Robte to kvalitne!