Škoda predstavila nový kompaktný elektromobil Elroq, ktorý si medzi automobilovými novinármi okamžite získal veľkú dávku pozornosti. Tento model nie len, že vyzerá dobre, no takisto ide konečne o dostupné vozidlo s elektrickým dojazdom. Veď jeho slovenská cena štartuje už na úrovni 32 999 € s DPH. Čo však zákazník za svoje peniaze reálne dostane? Pozreli sme sa do oficiálneho konfigurátor.
Škoda Elroq sa v konfigurátore delí na dve verzie
Hneď na začiatku konfigurátora narazíte na prvú zásadnú otázku, ktorou je výber tej správnej verzie Elroqa. Ak jazdíte najmä po meste, stačiť vám bude aj tá s označením Essence 50. Náročnejší vodiči šoféri, ktorí hľadajú univerzálnejšie vozenie aj mimo mesta budú musieť siahnuť po verzii Škoda Elroq 85 Selection. Pochopiteľne je o dosť drahšia.
Škoda Elroq 50 (Essence) – základná konfigurácia
Ako už asi tušíte, pod týmto označením sa skrýva veľkosť akumulátora, presnejšie 55 kWh (52 kWh netto) batérie, ktorý vozidlu poskytne dojazd na úrovni 364 až 375 km podľa cyklu WLTP.
Poháňané sú zadné kolesá, celkový výkon dosahuje 125 kW a 310 Nm a akcelerácia je taktiež slušná, nakoľko základný Elroq zrýchli z 0 – 100 km/h už za 9 sekúnd. Ručička tachometra sa potom zastaví na maximálnej rýchlosti 160 km/h. Maximálny nabíjací výkon je 145 kW, vďaka čomu sa dá Elroq 50 nabiť z 10 na 80 percent už za 25 minút.
Za 32 999 € s DPH dostanete aj zaujímavé základné prvky výbavy. Ide napríklad o zadné parkovacie senzory s cúvacou kamerou, manuálne nastaviteľné bedrové opierky predných sedadiel, jednozónovú automatickú klimatizáciu, 13″ dotykový displej hlavného infotainmentu, DAB radio, Smartlink, 8 reproduktorov, Lane Assist, LED predné svetlomety, tempomat, kožený volant a 19″ disky z ľahkej zliatiny. Obľúbený dáždnik by ste tu však hľadali márne. Vo dverách základnej verzie chýba…
Ako teda môžete vidieť, za pomerne dosť peňazí to v tomto prípade nie je žiadna hitparáda. Na druhej strane netreba zabúdať, že ide stále o elektrické vozidlo, pri ktorom je najdrahšia práve batéria.
Škoda Elroq 85 (Selection) – Väčšia batéria, vyšší výkon a lepšia výbava
Ak si však budete ochotní priplatiť za väčšiu batériu a výkonnejší elektromotor, tešiť sa môžete aj na väčšiu porciu výbavy. Druhý stupeň s označením Škoda Elroq 85 Selection už totiž disponuje väčším 82 kWh akumulátorom (77 kWh netto) zabezpečujúcim dojazd na úrovni až 581 km podľa cyklu WLTP.
Výkonnejší je aj elektromotor. Na zadnú nápravu posiela systémový výkon až 210 kW a 545 Nm, čo už znie dosť zaujímavo. Škoda Elroq 85 dokáže vďaka tomu zrýchliť z 0-100 km/h už za 6,6 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje až 180 km/h. Podotknúť treba aj maximálny nabíjací výkon, ktorý v tomto prípade dosahuje až 175 kW. Z 10 na 80 percent by sa mal byť schopný Elroq v ideálnych podmienkach nabiť už za 28 minút!
Aj keď to znie celé veľmi zaujímavo, nesmieme zabúdať, že Škoda si za túto verziu nebojí vypýtať poriadne mastný príplatok. Škoda Elroq 85 Selection sa totiž štandardne predáva od 42 740 € s DPH.
Objektívne ale treba skonštatovať, že je trochu lepšie vybavená. Má napríklad automatickú dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané predné sedadlá aj volant, parkovacie senzory vpredu či dáždnik vo dverách vodiča.
No a koľko stojí najdrahší Elroq? Zatočí sa vám z toho hlava
Keďže nás zaujímalo, kam až sa dá s cenou v prípade Škody Elroq ísť, rozhodli sme sa urobiť aj maximálnu konfiguráciu tohto vozidla. Najdrahšou farbou v ponuke je červená Velvet metalíza, za ktorú si výrobca pýta 1045 €.
Ďalej si môžete za 1593 € pridať na vozidlo skutočne pekné 21″ Supernova disky. To už sme na 45 378 € a ešte sme sa nedostali ku výbave na palube vozidla.
Pokiaľ by ste chceli prémiový interiér Suite, ktorý kombinuje kožu, umelú kožu s hnedým prešívaním a takisto je jeho súčasťou aj ambientné osvetlenie dverí + prístrojovej dosky či vkladané tkané koberce, pripravte si 1807 €. Následne sa konečne dostávame ku hlavnej príplatkovej výbave.
Škoda Elroq ponúka hneď niekoľko balíkov / paketov, pričom najdrahší z nich nesie označenie Maxx a nájdete v ňom všetko zo všetkých nižších balíkov. V rámci neho dostanete napríklad Full LED predné svetlomety, bezkľúčový prístup, trojzónovú klimatizáciu, preditkívny tempomat, bezdrôtové nabíjanie pre smartfón, elektrické predné sedadlá s masážnou funkciou, automatické parkovanie a tiež funkciu natrénovaného parkovania.
Nechýba ani prémiový audio-systém Canton, head-up displej s rozšírenou realitou (AR), tieniace roletky na zadných oknách či mnoho inéhého. Cena je však v tomto prípade 6128 € s DPH! Na druhej strane ide o poriadnu porciu výbavy, ktorá za tieto peniaze objektívne stojí. Prémioví výrobcovia by si vypýtali minimálne dvojnásobok!
Ešte stále sme ale neskončili. Pri príplatku Winter si viete za 597 € do konfigurácie doplniť aj vyhrievané zadné sedadlá či čelné sklo. Ďalším príplatkom je Driver, ktorý vám za 980 € poskytne adaptívny DCC podvozok, progresívne riadenie či trojramenný športový volant s vyhrievaním. Za ťažné sa potom pripláca 775 €, za deliacu sieť 175 € a za tepelné čerpadlo 1205 €. Pridajme univerzálnu 11 kW nabíjačku s káblom za 706 € a predĺženú záruku na 5 rokov / 150 000 km za 330 € a sme v podstate na maximálnej možnej výbave.
No a výsledok? Ak ste to počítali spolu s nami a na nič ste nezabudli, dostali ste sa na sumu neuveriteľných 58 148 € s DPH. Áno, takáto elektrická Škoda Elroq je vo verzii 85 jednak veľmi dynamická, má slušný dojazd a takisto ponúka poriadnu porciu výbavy. Kúpi si ju ale asi iba málokto.
Elroq je pekný, ale za tieto peniaze máte Superba vo „Fullke“
Pokiaľ sme sa totiž pozreli po najvyššej triede, akú Škoda ponúka, za zhruba 60 000 € sa nám podarilo nakonfigurovať úplne novú Škodu Superb vo verzii Laurin&Klement v maximálnej výbave s najsilnejším 195 kW 2.0 TSI benzínovým motorom, ktorý je skombinovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom 4×4.
Z hľadiska dynamických parametrov dokonca prekonáva Elroq, nakoľko z 0-100 km/h zrýchli za 5,6 sekundy a maximálna možná rýchlosť dosahuje 250 km/h. Takisto aj výbava na palube je citeľne bohatšia.
V neposlednom rade sa potom domnievame, že takýto Superb si bude vďaka poctivému benzínovému agregátu aj lepšie držať hodnotu, keďže akumulátor v Elroqu degraduje a spolu s ním pôjde zrejme dole aj zostatková hodnota vozidla po niekoľkých rokoch prevádzky.
Ale schválne, čo by ste si v takomto prípadne zobrali vy? Bol by to malý, vybavený a elektrický Elroq, alebo oveľa väčší, výkonnejší a luxusnejší Superb?
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.