Americký elektromobil Slate Auto, známy svojím minimalistickým dizajnom bez laku, rádia či dotykovej obrazovky, už nebude dostupný za sľubovaných „menej ako 20 000 dolárov“. Startup, ktorý mal byť lacnou alternatívou k drahším značkám, stratil podľa Techcrunch jednu zo svojich najväčších výhod – federálnu daňovú úľavu vo výške 7 500 dolárov.

Tá bola kľúčovým dôvodom, prečo sa cena vozidla mohla pohybovať pod magickou hranicou dvadsiatich tisíc. No dnes sa všetko mení. Prezident Donald Trump podpísal tzv. „Big, beautiful bill“, ktorý od 30. septembra ruší tieto dotácie.

Tým pádom sa očakávaná cena vozidla zmenila na „mid-twenties“, čo naznačuje sumu niekde medzi 24 až 27 tisíc dolárov. Dopĺňa portál The Verge.

Ešte pred pár dňami sľubovali cenu pod 20 000 $

Slate Auto
Zdroj: Slate Auto

Slate Auto ešte pred pár dňami propagoval cenovku pod 20 000 dolárov na svojom webe, no táto informácia už zmizla. Vozidlo sa pritom ešte ani nezačalo vyrábať – prvé dodávky sú plánované až na koniec roka 2026.

Je zaujímavé, že cena bola už od začiatku podmienená hviezdičkou a drobným písmom, ktoré upozorňovalo, že dotácie sú „predmetom zmeny“. Táto zmena teraz prišla – a nie je pre Slate Auto ani jeho zákazníkov pozitívna.

Slate Auto
Zdroj: Slate Auto

Trumpova politika zameraná na ropný priemysel a jeho boj proti „EV agende“ prezidenta Bidena tak mení trh. Lacné elektromobily sa stávajú menej dostupné, čo môže paradoxne podporiť čínskych výrobcov, ktorí dominujú v produkcii batérií, solárnych panelov a lacnejších EV modelov.

Solídna špecifikácia za férovú cenu 

Slate Auto
Zdroj: Slate Auto

Hoci teraz zdražie, Slate Auto stále ponúka solídnu špecifikáciu za relatívne rozumnú cenu. Výrobca totiž šetril aj na tých najzákladnejších prvkoch výbavy, ktoré majú nahradiť napríklad moderné smartfóny (rádio, navigácia, infotament).

V tabuľke nižšie si môžete pozrieť, aké parametre z hľadiska dojazdu, kapacity batérie, akcelerácie či maximálnej rýchlosti má Slate Auto dosahovať. Podobný elektormobil by to možno nemal márne ani v Európe…

Parameter Hodnota
Rozmery (D × Š × V × Rázvor) 4 435 × 1 793 × 1 760 × 2 766 mm
Batožinový priestor 1 048 l (pickup), 963 l (SUV), 198 l (frunk)
Max. zaťaženie 650 kg
Max. ťažná kapacita 454 kg
Pohon Zadný (RWD)
Výkon 150 kW
Krútiaci moment 264 Nm
Zrýchlenie 0–97 km/h cca 8 sekúnd
Max. rýchlosť 145 km/h
Batéria 52,7 kWh alebo 84,3 kWh
Dojazd (EPA) 242 / 386 km
Max. nabíjací výkon 120 kW
Nabitie z 20–80 % do 30 minút
Palubná nabíjačka 11 kW
Slate Auto
Zdroj: Slate Auto

Do komentára nám napíšte, čo si o tomto elektormobile myslíte vy. Oslovil vás jeho dizajn a myšlienka, alebo by ste si radšej pripaltili niekoľko tisíc za lepšie vybavené vozidlo? Tešíme sa na všetky vaše postrehy a názory.