Pokiaľ niekto povie Škoda, automaticky sa nám vybavý kultová Octavia alebo Fabia, ktorých je na Slovenských cestách doslova mraky. Už to dávno ale nie je iba o týchto dvoch modeloch. Máme tu aj SUV. To väčšie, po novom prichádza vo verzií Škoda Kodiaq RS!

Škoda Kodiaq RS, úspešný model v športovom kabáte

Mimoriadne priestranné a praktické SUV s označením Kodiaq už vo veľkom počte krížuje aj naše cesty. Niet divu, veď Škoda je skoro domáca značka a má u nás nevymazateľnú tradíciu. Navyše ide o rozumné rodinné auto, s perfektnou výbavou, bezpečnosťou a v neposlednom rade aj prijateľnou cenou. Aj preto je nie len u nás veľmi úspešné. Čo však v prípade, že niekto potrebuje previesť rodinu z bodu A do bodu B naozaj rýchlo? Na to tu budeme mať „ostrý“ model Škoda Kodiaq RS.

Škoda Kodiaq RS na prvých záberoch. Ukazuje digitálne budíky 4
Takot by mohla Škoda Kodiaq RS vyzerať – ioty.sk

Ostrý hlavne na pohľad

Netreba sa ale príliš skoro radovať. Hoci prídu aj pomerne slušné výkonnostné parametre, nebude to žiadne závodné auto. Už v dnešnej dobe síce drží rekord na Nemeckom Nürburgring ako najrýchlejšie 7-miestne SUV ale je to skôr marketingový ťah, ktorý využíva slovo „7-miestne“. Veď oproti Nemeckým SUV typu Cayene, X5M či ML63 AMG by istotne nemal šancu.

Pod kapotou teda nájdeme Bi-Turbo motor s obsahom 2.0 a označením BiTDI. Áno, je to diesel, žiaden benzín tu vraj očakávať nemáme. Už tu je asi jasné, že to nebude žiadna „raketa“. Výkon bude pravdepodobne 176kw, čo Kodiaqu dodáva príjemných 240 koní. Krútiaci moment by sa mal pohybovať na úrovni 500 N.m.

Škoda Kodiaq RS na prvých záberoch. Ukazuje digitálne budíky 4
Škoda Kodiaq RS už bola riadne otestovaná aj na Nemeckom Nurburgringu – ioty.sk

Samozrejmosťou je potom výhradne automatická dvojspojková prevodovka DSG a pohon všetkých štyroch kolies (áno, tento motor nájdeme aj v aktuálnom Passate). Pokiaľ sa pýtate na presnejšie parametre, oficiálnu odpoveď ešte nemáme avšak vzhľadom na zrýchlenie z 0-100km/h za 6,1s pri Passate môžem očakávať niečo okolo 6,5s pri terénnom Kodiaqu. Maximálna rýchlosť dosahuje u Nemeckého brata 240 km/h.

Škoda Kodiaq RS na prvých záberoch. Ukazuje digitálne budíky 4
Hoci bude rýchla, nebude stíhať na lepšie Nemecké SUV s priemerným motorom. Nikto to od nej ale ani neočakáva – ioty.sk

Škoda Kodiaq RS sa bude môcť rozbehnúť na hodnotu veľmi podobnú. Nie sú to síce zlé parametre, ale akékoľvek „nešportové SUV“ vyššej triedy vás pomaly s priemerným motorom hravo „sfúkne z cesty“. RS teda treba brať ako výbavu pre dynamickejšie zmýšľajúceho šoféra a nie ako pretekársky voz.

Nové video odhaľuje digitálne budíky

Škoda Kodiaq RS bude teda príjemným autíčkom so športovými génmi. Nič však nebude skrývať a nič nebude dávať príliš najavo. Bude tu toho skrátka tak „akurát“. Môžeme očakávať o niečo športovejšie nárazníky, nižšiu svetlú výšku, väčšie a športovo ladené kolesá, športové sedadlá s nápisom RS na hlavovej opierke a zaujímavý digitálny kokpit, ktorý bude mať aj športový režim. Ukazuje to teaser, ktorý automobilka vydala len tesne pred predstavením v paríži.

Na záberoch môžeme vidieť práve najšportovejší režim displeja (z piatich možných), kde pred vami bude iba otáčkomer s digitálnym rýchlomerom. Pripomína nám to nové Audi R8, ktoré má niečo veľmi podobné.

Škoda Kodiaq RS na prvých záberoch. Ukazuje digitálne budíky 4
Digitálny displej nám pripomína Audi R8 – ioty.sk

Paradoxne, tu je to aplikované v dieslovom SUV… Dôležitá je ale informácia, že práve tento digitálny displej by mala Škoda Kodiaq RS priniesť už v základnej výbave. Okrem toho tu nebudú chýbať napríklad ani LED svetlomety (budú sa líšiť tmavšou farbou vnútra svetlometu) či väčšie kolesá. Športovosti by mal pridať aj systém Dynamic Sound Boost, ten bude schopný upravovať zvuk motora v jednotlivých jazdných režimoch. Nie je teda pochýb, že Kodiaq RS bude podobne úspešná ako jej menšia sestrička, Octavia RS.

 

 

Comments are closed.